برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
جستجو در وبلاگ

جالب ترین خواص لواشک که از آن خبر نداشتید!

نوشته شده در تاریخ1 سال پیش 630

لواشک  محصولی از یک، دو یا چند میوه است که بهتر است برای تهیه آن از میوه‌های تازه استفاده شود. در حقیقت می‌توان گفت لواشک‌ها پوره میوه هستند و اگر شما از لواشک‌های طبیعی استفاده کنید علاوه بر طعم خوب آن می‌توانید از خواص فراوان لواشک و میوه‌ها نیز بهرمند شوید.

در فروشگاه اینترنتی قیصی میوه‌های تازه پس از شستشو و ضدعفونی پخته و صاف می‌شوند و سپس به صورت ورقه‌ای بسته بندی و عرضه می‌شود. لواشک‌ها می‌توانند لواشک‌های تک میوه‌ای، لواشک دو میوه‌‌ای و یا لواشک چند میوه‌ای باشند. خواص لواشک با توجه به اینکه از چه میوه‌هایی تهیه می‌شود فراوان است و توصیه می‌شود که برای بهره‌مندی از خواص لواشک از آن به عنوان میان وعده استفاده شود. خواص لواشک در واقع به نوع میوه‌ای که از آن تهیه می‌شود بستگی دارد. مثلا لواشک تهیه شده از آلو  به درمان یبوست  کمک می‌کند اما خواص لواشک تهیه شده از سیب کمک به درمان مشکلات کبدی است. بنابراین نوع میوه‌ای که لواشک از آن تهیه می‌شود تعیین کننده نوع ویتامین‌ها و مواد مغذی موجود در لواشک و در نتیجه خواص لواشک است.

خواص انواع لواشک

لواشک‌ها خواص و فواید مختلفی برای سلامتی دارند. خواص لواشک بسته به نوع آن متفاوت است. گفتیم که لواشک در واقع از میوه‌ها تهیه می‌شود و از این رو حاوی مواد مغذی مانند فیبر، مواد معدنی، فسفر، کلسیم و آهن و ویتامین‌ها مانند ویتامین  C، ویتامین B و ویتامین A هستند. لواشک با داشتن ویتامین‌ها و مواد مغذی فراوان در خود می‌تواند به افزایش سلامتی بدن کمک کرده و با خستگی و سایر مشکلات سلامتی مبارزه کند. لواشک زرشک می‌تواند موجب درمان تب شود و از دیگر خواص لواشک زرشک می‌توان به مواردی مانند کنترل فشارخون، تسکین دردهای مفصلی و روماتیسمی و کنترل ضربان قلب اشاره کرد.

لواشک انار گزینه مناسبی برای کنترل کلسترول بد خون است و از دیگر خواص لواشک انار نقش مثبت آن در دفع سموم و تعدیل مایعات بدن است. خواص لواشک لیمو که ناشی از خواص ضدعفونی کننده آن است شامل لاغری سریع، دفع سنگ کلیه و می‌تواند در آلرژی نیز مفید باشد. لواشک لیمو دارای خواص آنتی اکسیدانی است و با خنثی سازی رادیکال‌های آزاد و آسیب‌های آن می‌تواند در پیشگیری از ابتلا به سرطان نیز نقش داشته باشد. لواشک آلو ضد ویروس و ضد باکتری است. لواشک آلو موجب تحریک حرکات روده شده و یبوست را درمان می‌کند. درمان کم خونی و ناراحتی‌های معده و گوارش از جمله خواص لواشک زردآلو است. لواشک زغال اخته می‌تواند به عنوان یک خواب آور  یا یک گزینه درمانی برای رفع و درمان عفونت مجاری ادراری استفاده شود.

خواص لواشک برای یبوست

از جمبه خواص لواشک می‌توان به این مورد اشاره کرد که  لواشک موجب بهبود هضم مواد غذایی شده و می‌تواند عملکرد دستگاه گوارش را تقویت کند و از یبوست بارداری پیشگیری کند. لواشک آلو دارای خواص ضدباکتری و ضد ویروس است و می‌تواند موجب افزایش حرکات دودی روده شده و کار دستگاه گوارش را تنظیم کند و از ابتلا به یبوست جلوگیری کند. برای رفع و درمان یبوست توصیه می‌شود که از لواشک آلو استفاده کنید.

 خواص لواشک برای معده

لواشک آلو می‌تواند به رفع مشکلات معده کند. از دیگر خواص لواشک این است که می‌تواند با تحریک ترشح اسید معده، فرآیند هضم و جذب را نیز افزایش دهد. همچنین لواشک آلو برای درمان کم خونی نیز یک گزینه درمانی مناسب است.

 خواص لواشک برای کبد

برای کبد و درمان و بهبود بیماری‌های کبدی مصرف لواشک سیب توصیه می‌شود.

خواص لواشک برای لاغری: افزایش میزان ترشح اسید معده

در لواشک مقدار زیادی فیبر وجود دارد. اگر شما فیبر را به‌عنوان میان وعده مصرف کنید، باعث می‌شود که شما بیشتر احساس سیری کنید و از پرخوری کردن بپرهیزید. بنابراین، خواص لواشک برای لاغری می‌تواند این باشد که با خوردن آن فرد احساس سیری می‌کند. لواشک انتخاب بهتری برای کمتر خوردن شیرینی و همچنین کمتر خوردن غذاها و مواد غذایی قندی باشد.

بااین‌وجود، اگر شما می‌خواهید از خواص لواشک برای لاغری استفاده کنید، باید آن را به میزان مناسب مصرف و از مصرف زیاد آن دوری کنید. این به این دلیل است که لواشک چون مزه ترشی دارد می‌تواند باعث افزایش ترشح اسید معده شود که این به فرایند هضم کمک می‌کند و باعث جذب بیشتر غذا می‌شود. درست است که در لواشک فیبر وجود دارد و می‌تواند به سیری بیشتر بدن انسان کمک کند ولی خوردن بیش‌ازحد آن‌هم می‌تواند اثر برعکسی بر روی افرادی داشته باشد که می‌خواهند لاغر کنند.

فهرست