برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
جستجو در وبلاگ

مهمترین خواص قیصی(قیسی)

نوشته شده در تاریخ1 سال پیش 738

 خواص درمانی قیصی

قیصی(قیسی) و همچنین برگه زردآلو سرشار از کلسیم، پتاسیم، فسفر، ویتامین A، بتاکاروتن، فیبر رژیمی، آهن، ویتامین C و ویتامین K است و  از همین رو خواص و فواید فراوانی برای سلامت بدن دارد. خواص قیسی فراوان است و در ادامه به بررسی برخی از خواص قیصی(قیسی) می‌پردازیم.


 خواص قیصی برای یبوست


قیصی(قیسی) و برگه زردآلو منبعی غنی از پکتین و سلولز است که از این رو می‌تواند به عنوان یک ملین طبیعی عمل کرده و به درمان یبوست کمک  کند. مصرف قیسی یک گزینه مناسب برای تقویت و بهبود عملکرد دستگاه گوارش است‌‌. همچنین فیبر موجود در قیصی برای بهبود فرآیند گوارش در بدن مفید بوده و موجب درمان یبوست می‌شود. درنتیجه از جمله خواص قیسی می‌توان به تاثیر آن در درمان یبوست اشاره کرد.

 خواص قیصی برای کودکان و نوزادان


یکی از خواص قیصی(قیسی) این است که حاوی مقادیر بالایی  از ویتامین‌ها، مواد معدنی و مواد مغذی ضروری برای رشد کودکان است.قیصی و برگه زرد آلو سرشار از فیبر بوده که به تقویت دستگاه گوارش کودک و همجنین درمان یبوست کودکان و نوزادان کمک می‌کند. پس از اتمام شش ماهگی نوزاد می‌توانید کم کم به نوزاد خود قیصی(قیسی) یا برگه زرد آلو بدهید. فقط نکته‌ای که باید توجه داشته باشید این است که به دلیل بالا بودن میزان فیبر در قیصی(قیسی) یا برگه زرد آلو باید از زیاده روی و افراط در مصرف آن پرهیز کنید زیرا ممکن است موجب بروز عوارضی مانند اسهال و ایجاد نفخ در نوزادان گردد.


خواص قیصی برای ریه و سرفه


از جمله خواص قیصی(قیسی) این است که دارای خواص ضد سرفه بوده و همچنین برای ریه مفید است. با توجه به مطالعات و پژوهش‌های صورت گرفته نتایج حاکی از آن است که مصرف ریه می‌تواند در جلوگیری از سرطان ریه نقش مفید و موثری داشته باشد.


 
خواص قیصی برای کبد


قیصی(قیسی) و برگه زردآلو موجب افزایش فعالیت کبد می‌شود و می‌واند در درمان و پیشگیری از بیماری‌های کبد مانند کبد چرب مفید و موثر باشد.  از خواص قیسی این است که موجب تسریع دفع مواد زائد از بدن شده و به بهبود عملکرد سم‌زدایی کبد کمک می‌کند.

 


خواص قیصی برای کم خونی


قیصی(قیسی) و برگه زردآلو منبعی غنی و آلی از آهن است و می‌تواند به افزایش تولید گلبول‌های قرمز کمک کرده و به درمان کم خونی کمن کند. قیسی یک میان وعده مناسب است و علاوه بر درمان کم خونی می‌تواند برای کنترل فشار خون افراد مبتلا به فشار خون بالا نیز گزینه‌ای موثر باشد. بنابراین کنترل فشار خون و درمان کم خونی از دیگر خواص قیصی هستند.


 
خواص قیصی در بارداری


مصرف قیصی(قیسی) و برگه زرد آلو می‌تواند از ابتلا به کم خونی در خانم‌های باردار  در طول بهرداری جلوگیری کند. از دیگر خواص قیشی این است که حاوی مس و پتاسیم است و به همین دلیل توصیه می‌شود که در دورلن بارداری در رژیم لاغری و رژیم غذایی مادران باردار قرار گیرد. درمان ناباروری، خونریزی پس از زایمان، اسپاسم در دوران بارداری و درمان عفونت واژن از دیگر خواص قیسی است. علاوه بر این قیسی می‌تواند موجب افزایش شیر مادر در دوران شیردهی شود.

فهرست